Úvod
|
Databáze prací
|
Vyhledávání
|
Odkazy
Přihlášení
Vkládání dokumentů
Univerzita
Fakulta
Katedra
Obor
Jazyk
Typ práce
Název
Název upřesnující
Název anglický
Jméno autora
Přijmení autora
Rodné příjmení autora
Vedoucí práce
Rok obhajoby
Počet stran
Přílohy
Typ přílohy
Místo uložení
Klíčová slova
inštrumentalistka, feminizmus, gender, gitaristka, basgitaristka, bubeníčka, inštrumentálna rocková hudba, interpretácia
Klíčová slova anglicky
instrumentalists, feminism, gender, female guitarist, female bass player, female drummer, instrumental rock music, interpretation
Anotace
Diplomová práca je zameraná na fenomén ženy-inštrumentalistky na Slovensku. Pojednáva o slovenských rockových, ale aj nerockových gitaristkách, basgitaristkách a bubeníčkach. Gro práce je venované konkrétnej vzorke slovenských inštrumentalistiek. Vzhľadom k tomu, že ide o ženy, ich tvorba a hudobná interpretácia je jedinečná. Práca je doplnená o podrobné analýzy ich tvorby a interpretácie a priblíženie ich osobnosti. Značná časť je venovaná rozhovorom s konkrétnymi hudobníčkami, v ktorých je snaha zachytiť ich hudobné začiatky, mieru talentu, spôsob tvorby piesní a interpretácie, ktorá je u žien špecifická. V neposlednom rade je to ich názor na problematiku, ktorá sa ich výsostne týka, o sociálnom postavení ženy - inštrumentalistky na hudobnej scéne. Okrem toho sa náš výskum v záverečnej stati zameral aj na to, do akej miery sú manipulovateľné mimohudobné prvky.
Anotace anglicky
The Diploma thesis is focused on the phenomenon of women instrumentalists in Slovakia. It discusses Slovak rock and non-female rock guitarists, female bass players and female drummers. Major part of the thesis is devoted to a particular sample of Slovak female instrumentalists. Due to the fact that it is pointed to women, their musical creation and interpretation is unique. The work is supplemented by detailed analysis and interpretations of their musical creation and their personalities. A considerable part is devoted to interviews with specific musicians. The attempt was to capture their musical beginnings, skill levels, song creation techniques and interpretations, which are specific for women. Finally, it is their opinion on issues that massively concern them. Also their opinion on the social status of women instrumentalists on the music scene. In addition, our research in the final section is also focused on the extent of manipulated non-musical elements.
Soubory
Žádné záznamy...
Copyright 2008
Ústav hudební vědy
Filozofické fakulty Masarykovy Univerzity
Webdesign
tvorba WWW
Firmadat
2
4
6
2
6
7
3