Úvod
|
Databáze prací
|
Vyhledávání
|
Odkazy
Přihlášení
Vkládání dokumentů
Univerzita
Fakulta
Katedra
Obor
Jazyk
Typ práce
Název
Název upřesnující
Název anglický
Jméno autora
Přijmení autora
Rodné příjmení autora
Vedoucí práce
Rok obhajoby
Počet stran
Přílohy
Typ přílohy
Místo uložení
Klíčová slova
Fujara, etnoorganológia, výroba hudobných nástrojov, ľudové hudobné nástroje
Klíčová slova anglicky
Fujara, ethnoorganology, music instruments producing, folk music instruments
Anotace
V predloženej práci sa pokúšame porovnať štyroch výrobcov ľudových hudobných nástrojov. Sledujeme ich individuálny prístup k výrobe a výzdobe fujár. Snažíme sa sústrediť na ich osobnostné predpoklady ako výrobcov a priblížiť čitateľovi ich vzťah k tradícii, inovácii a štandardizácii ľudových hudobných nástrojov. Prvá kapitola je venovaná stavu doterajšieho výskumu osobností v tradičnej kultúre. Nasledujúca rozoberá metodológiu výskumu a objasňujeme ciele práce. V ďalšej kapitole sa venujeme vybraným výrobcom: Ivan Bobot, Frantiešek Čordáš, Michal Fiľo a Dušan Holík. Zvlášť uvádzame osobnostný profil výrobcu a jeho výborné techniky, čiže každý výrobca má dedikované dve podkapitoly. V záverečnej kapitole sa snažíme porovnať výrobné procesy, techniky zdobenia a z nich vyplývajúci samotný postoj k tradícii.
Anotace anglicky
In the following paper we try to compare four producers of folk musical instruments. We follow their individual approach to the production and decoration of the Fujara. We strive to focus on their personality as producers to bring the reader closer to their relationship to the tradition, innovation and standardization of folk musical instruments. The first chapter is devoted to the state of past research of individuals in traditional culture. The following describes the research methodology and explains the objectives of the work. In the next chapter we turn to selected manufacturers: Ivan Babot, František Čordáš, Michal Fiľo and Dušan Holík. We particularly mention the personality profile of the manufacturer and his production techniques, so each manufacturer has two dedicated chapters. In the final chapter, we try to compare the production processes, the decoration techniques and the resulting attitude towards tradition.
Soubory
Žádné záznamy...
Copyright 2008
Ústav hudební vědy
Filozofické fakulty Masarykovy Univerzity
Webdesign
tvorba WWW
Firmadat
2
4
6
2
2
3
8