Úvod
|
Databáze prací
|
Vyhledávání
|
Odkazy
Přihlášení
Vkládání dokumentů
Univerzita
Fakulta
Katedra
Obor
Jazyk
Typ práce
Název
Název upřesnující
Název anglický
Jméno autora
Přijmení autora
Rodné příjmení autora
Vedoucí práce
Rok obhajoby
Počet stran
Přílohy
Typ přílohy
Místo uložení
Klíčová slova
Debussy, prelúdiá, modalita, tónové systémy.
Klíčová slova anglicky
Debussy, preludes, modality, pitch classes.
Anotace
Táto práca predstavuje analytický pohľad na harmonicko-melodickú, resp. modálnu organizáciu hudobného materiálu v dvoch zbierkach klavírnych Prelúdií francúzskeho skladateľa Claudea Debussyho. Práca je rozdelená na teoretickú a analytickú časť. Teoretická časť práce obsahuje zhrnutie diela skladateľa a jeho významu v dobovom kontexte európskej komponovanej hudby, stručný pohľad na systematiku a vývoj modálneho myslenia v hudbe a charakteristiku základných tónových systémov prítomných v predmetných kompozíciách. Analytická časť sa zaoberá rozborom všetkých dvadsiatich štyroch prelúdií so špeciálnym zameraním na identifikáciu tónových systémov v daných skladbách, pozorovanie ich vzájomných vzťahov a zhrnutie charakteristických čŕt Debussyho práce s harmonicko-melodickou zložkou. Prináša tiež zadelenie prelúdií do troch skupín podľa povahy spracovania tónového materiálu.
Anotace anglicky
This work presents an analytical approach to harmonic and melodic, or modal organisation in music of two books of piano Préludes by French composer Claude Debussy. The work is divided into two parts –theoretical and analytical. First part, theoretical, brings a summary of Debussy ́s work, his importance among composers of early 20thcentury and brief overview to an evolution and systematic of modal ordering in music. It also presents specifications of fundamental pitch-classes appearing in the mentioned compositions. The analytical part includes analysis of all 24 pieces with focus on identification of pitch-class types, observation of relations between them and summarizing the characteristics of Debussy ́s approach to harmonic and melodic elements. It also provides a selection of all preludes to three different types, depending on the nature of modal concepts in each of the preludes.
Soubory
Žádné záznamy...
Copyright 2008
Ústav hudební vědy
Filozofické fakulty Masarykovy Univerzity
Webdesign
tvorba WWW
Firmadat
2
4
6
4
2
8
1